cloud07

Precis den här låten kom upp i mitt huvud när jag fick mitt packet med Rowan Summer Tweed garn från Laughing Hens i juni. För att garnet ska användas till att sticka Cloud by Martin Storey från Rowan The Kasbah Collection visste jag redan innan jag köpt det. Men att jag fick just denna färg för Cloud är ett slags mysterium.

Först valde jag orientaliskt röd färg. Men på grund av min beställning blev bortglömd och Orient färg tog slut fick jag välja en annan färg. Det fanns inte så många fina nyanser att välja bland så gick jag på färgs namn – och det blev Angel istället.

cloud10

Garnet är väldigt speciaelt måste jag säga. Det är ganska tjockt även lite hårt i stickade tyg, men efter tvätt börjar det blomma. Ja, garnet på något sätt öppnar sig, blir mjukt och luftig och stickade tyget bokstavligen rinner i veck. Det är ett helt mirakulös upplevelse!

Vad gäller själva mönstret är det väldigt enkelt och begripligt. Lite minskningar och lite spets som gick mycket snabbt att sticka. Men på grund av alla andra projekt tog det lite tid tills jag klarat detta projekt. Synd att det är redan så kallt för att använda min Sugartröja :-/

cloud04

Påbörjat: 18 juni 2009

Stickad klart: 13 september 2009

Mönster: Cloud by Martin Storey från Rowan The Kasbah Collection

Garn: Rowan Summer Tweed (silk med bommull), färg 526 Angel – 8,5 nystan, köpt hos Laughing Hens

Stickor: 4, 5

cloud06

