GL04

Min kärlekssång till Kim Hagreaves design fortsätter med ett projekt till. Det här gången är det an liten blå jacket som heter Glee. Mönstret kommer från föra årets kollektion Nectar, som jag tycker är det bästa av hennes böcker hittills.

Jag måste erkänna att projektet var lite komplicerat, men väldigt roligt att sticka. Dessutom beskrivningen är så tydlig så om inte min ouppmärksamhet skulle jag sticka plagget mycket snabbare än jag gjort.

Garnet för projektet är inte originellt, men jag är ganska  nöjd med min substitution i alla fall, speciellt med tanke på med vilket rabatt köpte jag det :-)) Det var en bekant från Osinka forum som tipsade om en engelsk internetbutik med massa härliga garn och oemotståndliga erbjudanden.

GL01

Påbörjad: 18 mars 2009

Stickat klart: 30 mars 2009

Mönster: Glee by Kim Hagreaves, från Nektar kollektion.

Garn: Jaeger Aqua, färg Indigo (100% bommull, 106m/50g), 10,5 nystan

Stickor: 2.75, 3.5

GL03

