rowan45

Äntligen har jag fått min Rowan! Väldigt romantisk och fullt med vårkänslor. Jag börjar redan längta efter sol och värme… och fundera på sommargarn och sommarstickandet.

Men det är bara tänkar just nu, för att det finns massa icke-färdiga stickprojekt som jag måste sticka klart innan jag ska planera något för sommar. Men emellertiden kan jag redovisa mina senaste färdiga projekt.

Låt oss börja med det allra första stickprojekt för detta år:

swt-02

Jag hade lite garn kvar efter Winter Frost och blev inspirerad av Jattas vit Swallowtail att sticka min 3:e version av denna sjal. Den blev lite större än det finns beskrivning till för att jag missade det rätta antalet mönsterupprepningar och var tvungen att gjora sjalen för 5 mönsterupprepningar större. Men jag är nöjd me resultaten :-))

Påbörjad: 1 januari 2009

Klart: 7 januari 2009

Mönster: Swallowtail shawl by Evelyn A. Clark

Garn: De Lux (200 m/50 g, 100% ull), 2,5 nystan.

Stickor: 3,5

A-dress02

Den lilla rosa klänning stickade jag för min lilla flicka – brorsdotter Alisa. Hon är sååå gulligt och söt så att jag beredd att sticka till henne vad som helst. Trotts att både garnet och stickor var ganska tunna var det ändå ett helt nöje att sticka den för lilla princessan :-))

A-dress03

Påbörjad: 3 januari 2009

Stickat klart: 23 januari 2009

Mönster: från sticktidningen Bouton D’Or

Garn: De Lux (200 m/50 g, 100% ull), 3 nystan.

Stickor: 2,5 och 2,75

