Nepal

Jag kan inte låta bli och vill bara visa er min garnförråd påfyllning :-))

Jag hade kämpat hårt under tentortiden och tyckte att jag måste belöna mig lite grann efteråt. Och förstås blev garnet en del av denna belöning :-))

Det var verkligen tur att Liene gick förbi och lämnade en kommentär på min blogg – och så blev jag bekant med hennes garnnätbutik. Och självklart kunde jag inte motstå sådana fina garnen som hon har!..

Första inköpet blev:

10 nystan Nepal (blandning av kashemere och merinoull) som ska användas för att sticka en litten japansk jumper med horisontala flättor;

4 härvor Tibet (blandning av kashmere och ull). En av härvorna är redan nystat och en stola från Victorian Lace Today är påbörjat av den :-))

Tibet

Båda garnen är otroligt mjuka och jag verkligen längtar efter att börja sticka min lilla blå jumper :-))

