CPH05

Jag tror att det är dags att berätta om en av mina största och väldigt glada erfarenheter – stickning med tweedgarn!.. Jag har fått det som födelsedags gåva från mina föreldrar som hälsade på oss i början av november. Jag kan inte säga att min kärlek till tweedgarnet föddes på en gång – det tog ju an kort tid för händer att vänja sig hur de skulle handskas med så speciellt och delikat garn, men efter det – har jag blivit en tweedälskare. Garnet är ju sååå mjukt och varmt så jag vill bara sticka och sticka…

CPH02

I think it is time to tell you about one of greatest and very happy experiences – knitting with a tweed yarn!..I got it as a birthday gift from my parents who visited us in the beginning of November. I can’t say than my love to the tweed yarn was born at once – it took a bit f time for my hand to get accustomed to how they should treat this so special and delicate yarn, but then – then I just became a tweed-lover. The yarn is sooo soft and varm that I just want to knit and knit…

CPH01

Påbörjad: 8 november 2008

Stickad klart: 22 november 2008

Mönster: Central Park Hooodie by Heather Lodinsky

Garn: Debbie Bliss Donegal Luxury Tweed (88m/50gr) färg 36005 – 10 nystan, köpt hos Garnkorgen.

Stickor: rundstickor 4 och 5

