beret03

Det går lite långsamt med stickning just nu, dels på grund av mycket plugg och dels på grund av jag har påbörjat en kurs i tvåändsstickning, som kräver tid och mycket tålamod. När det blir någonting av detta lovar jag att visa er mitt allra första tvåändsstickningsplagg (he-he, det blir ett vääääääldigt litet ett :-))

Men under tiden vill jag passa på och visa min vintage basker från Rowan 44. Jag stickade den redan i september men hade varken tid eller möjlighet att göra en bra bild på den, därför dröjde det så länge. Men nu äntligen kan jag visa er min lila vintage basker och tacka Olga V. för de färgefulla och höstliga bilder :-))

beret01

Påbörjad: 6 september 2008

Stickad klart: 8 september 2008

Mönster: Vintage beret by Sarah Hatton (Rowan 44)

Garn: Schachenmayr nomotta Extra Merino (126m/50g) 1 nystan och lite till.

Stickor: 4,5

