Cablestone01

Låt mig presentera er ett av mina stora projekt – en tröja för min man. Projektet var väl ganska stort, speciellt i storlek, men stickades lätt och med kärlek :-)) Dessutom blev plagget väldigt lätt (i gämförelse med dem som jag hade stickat förut).

Jag har länge följt efter brooklintweeds blogg och beundrat hans stickandet så jag bara kunde inte låta bli – och stickade en av hans designs – Cabblestone pullover. Gud, vad lätt och roligt var det att sticka! Dessutom finns det inte ett enda söm på den här tröjan. Det var så trevligt överraskande att inte behöva sy den ihop när tröjan stickades klart :-)) Maken kunde prova den direkt, så kallad ”varm” från stickor :-))

Det är mitt första plagg som jag stickat runt nerifrån uppåt och jag älskar detta sätt! Även mycket mer än uppifrån -neråt!!! :-)) Längtar efter fler sådana stickande…

Påbörjad: 24 juni 2008

Stickad klart: 30 augusti 2008

Mönster: Jared Floods Cabblestone Pullover

Garn: YarnArt Legend (300m/100g) – 6 nystan

Stickor: 2 par runda stickor 4,5 (80 och 40 cm), 5 strumpstickor 4,5

