LamarrHandskar

Det blev ett lite för långt uppehåll för min stickning och blogandet men jag är tillbaka nu, tillsammans med min första höstprojekt. Jag blev positivt överraskad den här gången när jag fick min Rowan Knitting och Crochet Magazine 44 i bra tid. Tänk er mina känslor när jag öppnade dörren efter semesterresan och där låg den – min Rowan 44 tidningen! Självklart började jag öppna den och bladra innan jag även packade upp resväskor :-))

Det här numret av tidningen är full med vackra och inspirerande plagg som jag drömmer att hinna sticka. Men det är bättre att börja med något litet för att varma upp stickor efter semester. Så stickade jag handskar. Mina första stickade handskar! och jag måste erkänna att det gick lätt och roligt.

Påbörjade: 8 augusti 2008

Klara: 13 augusti 2008

Mönster: Lamarr Gloves by Marie Wallin, Rowan 44

Garn: Garnstudios Fabel (205m/50gr) – 2 nystan, grå

Stickor: 2,5

