Stola01

Äntligen stickade jag klart en av min stora och tidskrävande projekt. Det blockades igår kväll och idag passade jag på att göra några bilder medan det var varmt och skönt under förmiddagen. Vi åkte till Sundborn och det är där som jag hittade ett sådant vackert utsickt för att bli till backgrund för min sjal :-))

Stola07

Eftersom det är min andra Print O’ The Wave Stole bestämde jag den här gången att sticka den i ett stycke, ökade mönstret för en mönstergång till och räcknade lite gran om det långa omstickningvarvet där man ökar antal maskor, dessutom vände jag spegelvis kantmönstret. Annars stickades allt änligt beskrivningen. Och jag måste säga att jag är jättenöjd med resultatet :-))

Stola02

Garnet var också en hel del av upplevelsen. Tunn och väldigt ellastiskt verkade det lite svårt att sticka med men om ett tag vänjade jag mig vid det och arbetet fortsatt jättesmidigt. Nu funderar jag på att köpa en härva till, fast av en annan färg kanske.

Påbörjad: 17 juni 2008

Klart: 14 juli 2008

Mönster: Print O’ the Wave Stole by Eunny Jang

Garn: Grignasco MerinoSilk (1400m/100g) c:a 70g

Stickor: rundastickor 3

Stola05

Stola03

