AlisasBootees03

Nu när sommarlovet har börjat kan jag sticka klart alla mina icke-färdiga projekt!!! :-))

Så börjar jag med små ballerinaskor för min lilla brorsdotter ;-)) När hon forfarande satt i mammas mage var hon jätteaktiv och sparkade och dansade där inne bara hur hon kunde. Så började hennes mamma kalla henne för deras lilla ballerina. Därför när jag hittade mönster för de här babyskor på Ravelry kunde jag inte motstå och stickade dem åt henne. Hoppas att de kommer att passa till lilla Alisa :-))

Påbörjade:18 maj 2008

Färdiga: 6 juni 2008

Mönster: Saartjes bootees av Saartje de Brujin

Garn: ALIZE Cotton SMART (50% cotton, 50% PAC; 225m/100g)

Stickor: 3,5

AlisasKofta2

Och det blev en kofta till. Samma mönster som den första stickades efter: Baby Sweater in Two Needles by Elizabeth Zimmermann, fast i annat garn. Alisa använder den första koftan just nu och den passar precis. Så om en månad när jag kommer att se henne blir den lite för litten då. Men hon kommer att få den här koftan som är mer sommarlig och dessutom passar till nya ballerinaskor :-))

Påbörjade: 10 maj 2008

Färdiga: 6 juni 2008

Mönster: Baby Sweater in Two Needles by Elizabeth Zimmermann

Garn: ALIZE Cotton SMART (50% cotton, 50% PAC; 225m/100g)

Stickor: 3,5

