Så är min spetsbolero som jag stickade av Rowan garn färdigstickad och fotograferad :-)) Och så ser den ut:
Lace bolero 09

Mönstret hittade jag på Ravelry, där det fanns en länk till dess gratis beskrivning. Det är Kelly Maher från 10 feet higt som författade den här bolero och publicerade beskrivningen på sin blog. Mönstret för den Ribbed Lace bolero finns även på svenska. Det legat på min önskelistan under några månader innan jag fick garninspiration för den :-))

När jag fått Rowans All Seasons Cotton förstod jag på en gång att detta garn är just skapad för en sådan bolero, mjukt och elastiskt – precis som man behöver för ett sommarplagg.

Påbörjad: 24 april 2008

Färdig: 27 april 2008

Mönster: Ribbed Lace Bolero av Kelly Maher

Garn: Rowans All Seasons Cotton (60% bommull, 40% akryl; 90m/50g) – 3 nystan

Stickor: rundstickor 4,5 och 6

boleromix

