2446423370_961a248d41_b

Falun börjar få fler och fler stickgraffiti på gator. Den här med söta blommor som jag hittade i lördags bredvid Kristina kyrkan i Falun ger en riktig vårkänsla :-)) Min väninna från Stockholm kom på besök hit och jag ville visa henne staden när vi råkade se den här lyktstolpen mitt i Falun. Hon blev förvånad och imponerad samtidigt :-))

2446423004_afae0efd3f_b

I torsdags fick jag min present från Rowan: 4 nystan All Season Cotton garn i violett färgen och två beskrivningar. Jag blev lite besviken på att det är 60% bommull, 40% akryl, men garnet kändes väldigt mjukt och jättelätt att sticka. Jag nästan glömde att det var bommull – tråden var ganska elastisk och maskorna blev jättefina. Jag blev nöjd helt enkelt! Garnet går åt en spetsig bolero som är nästan färdigstickad och ska fotograferas snart :-))

Rowan Knitting och Crochet Magazine 43 har fortfarande inte kommit och det är efter två månader efter jag blev prenumenerad. Tråkigt!..

