LKvest02

Äntligen! Efter långa 20 dagar är den klar! Det var min första erfarenhet av stickning efter en japansk beskrivning och det känns underbart att jag har klarat den!!!

Påbörjad: 5 mars 2008

Färdig: 24 mars 2008

Mönster: spetsig väst №17 från Let’s Knit series – Spring-Summer 2007

Garn: Prestizhnaya (50% merino ull, 50% kashemir – 200m / 50g) 350g.

Stickor: rundstickor 3,5 och 2.

LKvest01

Mönstret var ganska komplicerad men otroligt logiskt. Det gick att memorera det redan efter andra mönstervarv. Jag stickade västen i runda värv för att slipa sömmar. Jag uppskattade verkligen deras sätt att anpassa axels linjer under stickningen: beskrivningen föreslog att sticka dem i förkortade värv och det gick jättebra (speciellt passade det för att sy ihop axelssömmar så att de inte syns!). Arm- och halskanten stickade jag med runda stickor № 2 i rätstickning (4 varv totalt).

