sockor2

Precis så här kan jag kalla mina senaste stickprojekt. Sockor och pulsvärmare – de är ju så roliga att sticka men jag har alltid det lite svårt med den andra stycken, tappar intresset och det kan dröja riktigt länge innan jag är klar med andra delen av paret.

Jag kan inte säga att jag älskar att sticka sockor, men Garnstudios Fabel är det garnet som inspirerar mig mest för socksstikning. Vilka färgkombinationer man får! Det är helt otroligt! Jag är beredd att sticka så många sockor som helst bara få se hur färger i nystan kommer att lägga sig.

Nu ligger det två nystan till i mörka rödaktiga färger i väntan på att bli ett par sockor. Om det fortsätter att gå så kommer alla mina släktingar har färgblandade sockor från Fabel :-))

Det andra projektet var pulsvärmare från Birgitta Adolfssons bok Pulsvärmare. En inspirationsbok. Jag använde det nystan av mohair Kitten som jag fått från min hemlis (jag fick tillåtelse att använda det för att sticka vad jag vill fast jag fått en beskrivning). Jag ändrade lite mönstret genom att virka om kanten. Nu funderar jag på en satinband vid kanten och pärlor på kragen. Den enda fråga som fortfarande sitter i mina tankar är: vart ska jag använda dem? Har någon en tips?..

