2523475203_377a6a7da7_o

Jag har sett det har testet på många bloggar innan vågade kolla på vem jag egentligen är :-)) Och det blev en kamel. Hmmm, är det verkligen jag? Vem vet, kanske… djupt i sinnet :-)) Men det var kul att svara på deras frågor… Kanske det kan hjälpa min hemlis på något sätt.

Har läst på Yllets sidan att det är många som deltar i Hemlis 3 skriver lite mer om sig själv än det stod i de obligatoriska frågor. Hmm, kanske jag borde också skriva lite mer om mig…

Vem är jag?

En 26-åring nybliven Falubo som pluggar på högskolan för att bli legitimerad lärare, längtar efter våren och räknar dagar till hon kommer att bli faster.

Egentligen började jag sticka på riktigt här i Sverige för ungefär 2 år sedan och blev så inspirerad att inte kan sluta sticka fortfarande. När jag var liten mamma visad mig hur man kastar maskor och stickar de räta och aviga maskor men vidare gick det inte. Däremot började jag virka. Jag tror det var mamma som hjälpte mig med första steg där men sen fortsatt jag själv, med hjälp av böcker och mönstrar. Det har alltid varit fascinerande för mig hur man stickar eftersom då verkade stickning för mig som någonting himlasvårt :-)) Nu ler jag, men då kunde jag bara sucka.

Men var som helst, nu stickar jag också! Älskar mina stickor, speciellt metall- och bambustickor och garn. Ordet ”garn” blev till ett magiskt ord i mitt lexikon! Det är ju någonting mjukt och varmt som mammas händer.

Jag tycker om utmaning i stickning. Nu håller jag på raglantröja som verkar inte vara så svårt. Mitt nästa mål är att lära mig sticka med några färger och tvåändsstickning.

Jag tycker om natur och djur, speciellt katter. Men under senaste åren utvecklade jag allergi så får jag inte ha en katt nu (fast det finns en som fortfarande bor hos mina föräldrar). Jag tycker om furuskog och havet. Som tur har vi en liten furuskog bredvid hem och lite vatten. Jag tycker om att odla blommor men tyvärr har de inte samma känslor för mig så får jag nöja mig med vanliga gröna växter.

