Swallowtail01

Som jag skrev förut är det sjalperiod i mitt stickningliv. Så välkommen en sjal till! Som vanligt kommer den att bli till en julklapp för mamma. Tack och lov läser hon inte min blogg så jag kan publicera bilder och berätta lite om sjalen :-))

Sjalen är ganska liten i jämförelse med de andra och stickades även snabbare! Jag använde alpacka garn som jag köpte på Syfestivalen (nu ångrar jag mig att jag inte hade köpt mer!) Vilket nöje det är att sticka med garn från en kon! Man behöver inte knyta ett nystan till ett annat och sjalen blev helt knytfri! Den gick bara en halv kon till sjal (ca 125 gram) och den andra delen ska gå åt en spetsig bredd halsduk.

Påbörjad: den 22 november 2007

Stickad klart: den 26 november 2007

Mönster: Swallowtail shawl by Evelyn A. Clark

Garn: Indiecita 100% alpaca fleece

Stickor: 3,5

Swallowtail02

