1845113728_1996bb543d_o

Nu kan jag konstatera att det har blivit en bra början för mig som 26-årig. Precis när jag började fira min födelsedag i måndags fick jag ett mejl från Syfestivalens arrangörer med gratulationer att jag hade vunnit en biljett till Mässan för kreativa sinnen :-)) Det var en jättetrevlig överraskning för mig, speciellt på min egen födelsedag!

Så vaknade jag i morse tidigt på morgonen och trots att allt var vitt av snö ute och det regnade åkte jag till Sollentuna för att besöka Syfestivalen och inspireras av allt som utställs där.

1845113778_ea0df5f1e1_o

1845113804_415baa3f6f_o

Det var ganska svårt att klippa bilder och det finns två orsak till detta: den första är att min kamera och belysningen in utställnings lokal kunde inte komma överens, och den andra är att efter ett litet tag kunde jag inte koncentrera mig på kamera och bilder utan blev helt slukat av alla garn, tyg, pärlor, stickor och andra grejer som fanns där. Jag var helt fascinerad!..

Och självklart kunde jag inte lämna mässan utan att köpa någonting. Så här ser ut mitt fynd :-))

1845113758_9ab1534351_o

”gaffel” för stickning, flätstickor i tre olika storlekar, två påse pärlor, ”någonting som jag vet inte hur man ska kalla för” för en kid-mohair sjal, en kon violett alpacka garn Indiecita (250g/875m) och 500g grå alpacka sport garn (100g/150m) – båda är från Naturgarn. Tidningen Filati Handknitting 32 köpte jag på Stockholm Centralen på Pressbyrån medan jag väntade på bussen till Uppsala.

Trots att jag blev trött och hungrig kom jag hem glad och jättenöjd med min resa till Syfestivalen i Sollentuna. Det var ju väldigt spännande tycker jag.

