Ja, det är faktiskt ganska svårt att hitta tid för att sticka när man börjat plugga på hel tid på universitetet… Som vanligt har jag många påbörjade projekt och självklart lika många (eller även fler!) som ligger på min önskelista och den ända som saknas är tid!..

För en vecka sedan stickade jag klart en svart-grå jumper i storlek XL för min man. Sedan dess har jag bara börjat nya projekt och har absolut inte tid för att sticka dem klart. Tråkigt… Eftersom önskelistan fyllas på efter varje mode vecka…

Men för att vara lite bestämd och låta positivt kan jag berätta lite om vad jag stickar nu: så, mitt först stickprojekt är mörk-rosa vinter kofta från Mani di fata, som jag började sticka i tisdags under stickcafé på Guthenska café. Det kommer säkert att bli ett lång-tids projekt eftersom jag har några flera. Bland de flera är en spetsig topp från VK Holidays 2006, som jag började sticka i fredags och som ligger nu halvstickad. Hoppas att jag är klar med den till nästa veckoslut :-)) Sen virkar jag en ”kappa” eller jag vet inte hur man skulle kalla ”det”, men det blir en någon slags kappa ändå. Den är också nästan halvfärdig – bara armarna saknas. Så om det fanns några timmar till i dygnet förutom den 24 skulle jag vilja gärna köpa ut dem ;-))

