Välkommen till mitt lilla inredningsgalleri!

Här publicerar jag mina stickade och virkade plagg och allt som hjälper göra hem mysigt och trevligt att bo i.

tackeokblåkudde

Vad kan göra hemmet mysigare än en virkad pläd? Den här blå-vita pläden virkade jag under en månad och halv. Ren yllegarn och virknål 2. Fast det finns ganska många håll i dess mönster är den otrolig varm och ideal att mysa i, speciellt under vinter… Har också en tanke att sticka inom hål tjocka garntrådar för att skapa ett ”vävat” tyg… Kanske en bra idé…

kudde1
kuddar
kudde3

Det var min farovit virkställe för två år sedan. Där satt jag och virkade små och stora borddukar… och självklar kuddeöverdrag. De var ena av mina första virkarbete och virkades ganska snabbt, fast för ena använde jag virknål 1,5, för dem andra – 1,25.

kudde2

En kudde till: av tyg och virkade blommor. Försökte att göra någonting is Irland Lace teknik. Virkade varje detalj separat och sen sydde dem till tyget.

bordduk5
bordduk6
bordduk3

Vita borddukar i olika storlekar (från 30 cm i diameter till 51 cm). Virkade dem med virknål 1,25. Ganska långtids jobb, men det löner sig, eller hur?

bordduk1

Nästan två månaders projekt. Samma garn som jag använde för små borddukar – 25 g/230 m, virknål 1,25. Storleken är 111 cm i diameter. Mönstret finns gratis på Rykodelie.by . Jag ändrade det lite gran för att förstora duken, annars är det samma duk :-)) I framtiden blir den till en duk för ett kaffebord som ska stå på terrasen, men nu ligger det på mitt nattbord och väntar…

